Nu är det nära...

Ja. Nu är det inte många dagar kvar.. Om ungefär fem dagar står man där igen. På norra, på den där speciella platsen som det står HELEN skrivet med osynlig text. Ska bli så jävla skönt att det drar igång igen. Sen hur många matcher jag egentligen kommer se senare under säsongen får vi se. Men just nu. Fan vad skönt!
Premiärtifot ska bli grymt kul att se. Den Riktiga premiärölen ska bli riktigt god att ta.
Och att få sjunga gnagarramsan ska bli riktigt trevligt.

Idag har jag kört lite flyttlass. Har nu packat ihop det mesta som jag får plats med i bilen och orkar bära själv. Fick faktiskt rätt mycket gjort idag..Skönt är väl det... Vid halv nio avslutade jag jobbet för dagen och begav mig till Surre. Var riktigt längesen jag var hemma hos henne och visst var det trevligt som vanligt. Kollade lite idol, sen blev det en kopp te till TopModel tillsammans med herr och fru Li.. Var tydligen final. Ingen serie som jag kollar på vanligtvis, men det var gott med te:).

~*~*~*~

Inatt drömde jag en jädrans konstig dröm. Ibland förstår jag mig inte på min hjärna, speciellt inte när det gäller drömmar. Som den där drömmen där jag dör och ingen saknar mig -Varför drömmer jag den? Visst, den kan man väl tyda på många sätt. Jag gillar nämligen att tyda drömmar. Brukar sysselsätta mig med det på mornarna när jag precis vaknat. Oftast kommer jag fram till några saker iaf. Men i morse hittade jag bara en koppling. Den handlade om att jag satt i fängelse och jag, Ida, Michaela och Emil kollade på en fängelsefilm kvällen innan. Humorfilm, sjukt konstig film. HÄR kommer kopplingen. Min dröm innehöll alltså humor och var en sjukt konstig dröm -precis som filmen. Men sen då? Hur kommer det sig att mitt fängelse var ett jädrans lyxhotell? Varför behövde jag bara sitta i fängelset 08-19 varje dag i 20år? Varför kommer Henke och Raffe och räddar mig i riddarutrustning och vita hästar med dreads? Varför var jag tvungen att gå uppåt, fastän jag skulle neråt? Varför fick jag sms, från vem vet jag inte, där jag fick inbjudan till en dejt mitt i allt? Varför var mina kläder nerblodade när jag skulle hämta dom innan jag rymde med mina riddare? Haha. JA, man kan bli tokig!

Vad rör sig egentligen i mitt huvud?
Tror jag ska återuppta min drömdagbok. Förrut för några år sedan skrev jag alltid ner mina drömmar i en bok när jag vaknade. Som en berättelse, eller ibland bara ord eller om små scener i drömmen, om minnena var för få. Sedan försökte jag helt enkelt (?) komma på en orsak till drömmen. Rätt intressant faktiskt. Och rätt roligt ibland.

Nu är jag ingen drömtydarfanatiker, men jag är en som gillar att försöka med drömtydning. För det är så att tankarna och ens tillvaro i vardagen formar drömmarna i alla dess olika sätt. Då gäller det att gräva djupt för att, kanske, komma på orsaken till drömmen. Ibland är det svårt, men ibland är det så jäkla simpelt.


Och till sist.....
Jag och Michalea pratade förut om att vi skulle skriva med "Dagens pinsammaste" eller "Dagens roligaste", eftersom vi båda är rätt bra på att lyckas med sådant. Så nu tänkte jag bjuda på en....
Kom hem med tåget från Leksand, skulle skynda mig till lägenheten för att hämta lite grejer som skulle med till mamma. Hade 20min på mig tills bussen skulle gå till Ludvika Gård där mamma bor. Jag tänker att jag hinner tvätta håret innan och visst hann jag det. Satte mig vid datorn så att håret skulle få torka innan jag gick ut. Gjorde alltså den klassiska turbanen runt huvudet. Klockan gick och vips insåg jag att jag hade lite bråttom. På med skorna och jackan, fram med busskortet. Ut, lås dörren och spring till hissen. Men vänta nu? Hade jag inte glömt något ? JO visst fan. Handduken satt ju kvar på huvudet. YEAH! .... Undrar om någon såg mig. Hej, här kommer turbanHelen i hissen, välkommen in! Som tur var stod det ingen i hissen, utan jag kunde ta av mig handduken, släta ut håret och låtsas som allt var i sin ordning. Den jobbiga är att allt nog var i sin ordning från början.....
Stressad Helen = Vimsig.

Nu ska jag sova och drömma. Godnatt. Skulle inte förvåna mig om jag drömmer om rödhåriga tallibaner inatt.
DÅ vet jag iaf varför.





Kommentarer
Postat av: Josse

HAHAHA! helen i ett nötskal ;) saknar dig gumman!

Postat av: Fotomuppen

ååååh åh Taliban talibali toraban e en liten skäggig man flyga flygplan inte kan bo i Aftganistan..;)

2007-09-13 @ 09:15:27
URL: http://fotomuppen.blogspot.com
Postat av: Kung Kenta

Va vad de för fel på den gamla bloggen:0(

2007-09-14 @ 10:58:08
Postat av: Bojken/Michaela

Dagens pinsamaste för mig: Jag gav en gäst te i en kaffekopp, glömde bort att ge dem desserten när det redan fått kaffe för att sedan hälla upp aningen för mycket vin i glaset.
Det är aldrig bra att jobba för länge.
Hoppas jag får dig som inneboende snart igen!
Puss och kram

2007-09-15 @ 22:49:30
URL: http://maiki.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback