John Coffey. Like the drink, only not spelled the same

Jag ligger här i min ensamhet och filosoferar, funderar och kollar på TV. Platsen är min lägenhet. Lägenheten som jag först inte trivdes i, men som jag nu mer och mer börjar gilla. Gissar att det har att göra med de nya gardinerna och draperiet som jag hängt upp. Blev mysigt med färg. Äntligen behöver jag inte dra mig för att ta hit folk.
Nu ska jag bara hitta saker att hänga upp på väggarna. Syrran är jävligt bra på att rita så hon har lovat mig att om jag bara köper grejer, ska hon måla en tavla åt mig. Jag får bestämma motiv så jag letar och letar.. Gissar att det kommer bli något med solnedgång..
Vi får se. Justja, äntligen är det någon idiot i närheten som har ett oskyddat trådlöst nätverk. TACK! då slipper jag betala. =)

Gröna milen går på trean just nu. Väldigt bra film enligt mig. Har sett den väldigt många gånger och jag blir fortfarande lika berörd som jag blev när jag såg den första gången. Gröna milen är med i min topplista, tillsammans med bland annat Braveheart, Gladiator och Boondock Saints.

~*~*~*~*~

Idag blev jag faktiskt irriterad. zappade mellan kanalerna och hamnade till sist på femman. Tror programmet hette skönheten och odjuren. Det var alltså samma som the bachelor men istället för snygga män var det, som dom sa, fula män. Fem minuter in i programmet anlände en lång limmo fylld med snygga män som allihop var modeller. Vältränade och fräscha vs. Fula? Det var här det började. Modellerna började dominera, de körde över de "fula" totalt. De fick göra vad dom ville, de fula fick höra en mängd olika nedtryckande saker, de snygga fick säga och göra vad dom ville. Frös ut folk, slängde ut folks saker.. ..Så fortsatte det. Översittarna tog över. Nu fattar jag att detta visst kan, eller är, fejkat bara för att få lite dramatik för tittarna... Men jag tänkte ändå på vilka sjukt jävla fel signaler det här ger. Det är ju sånt här som är en bidragande faktor till mobbing. Snacka om att uppmuntra till mobbing. "jag är bättre än dig, du är inte värd ett skit" ...typ... Sånt här bygger bara upp massa fördomar och skit. Lägg ner för fan.
Det var så jävla ytligt så jag bara ville spy. Man snackar om att media uppmuntrar till våld och fåfänga. Kanske dags att tänka över mobbingbiten också?
Kalla mig gnällig men mobbing är något som verkligen gör mig förbannad. Av olika skäl ligger det mig väldigt nära hjärtat.

Hade inge papper och penna som jag kunde skriva av mig på, så det fick bli här på bloggen. ...


Nu ska jag kolla det sista på Gröna milen. Godnatt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback