Underhållande helg med hockey, vänner och skräckfilm i ett spökhus.

Ja. Denna helg har varit väldigt trevlig. Från fredag tills nu. Rakt igenom, trots ett besök på lasarettet.
Helgen började med en tripp till Falun. Mamma skulle till Leif som bor där och jag hade lasarettet som slutmål. Fick sällskap av Dessie och Linda från Borlänge -två väldigt trevliga tjejer. Kan säga att bilfärden från Borlänge till Falun var en enda stor garvtripp. Mamma är som mig och ännu värre. När man sen sätter mig OCH mamma i samma bil kan det inte bli mer än galet,tokigt och sjukt roligt. "MEN!Jag håller handen med båda rattarna!!"

När vi dumpat mamma bar det alltså av mot det där stora, och läskiga, huset som jag helst undviker om jag själv gjort illa mig eller mår dåligt.. Väl där skulle vi hälsa på en gemensam vän som tyvärr ska tillbringa ett gäng antal veckor där framöver. Men, denna person är nog den positivaste människan man kan träffa och kommer nog klara det väldigt bra, med hjälp från oss runt om självklart.
Det är så jävla härligt att se att hon var, efter omständigheterna, så pass glad. Det får en att tänka till lite..Att allt går så mycket bättre om man bara lär sig att acceptera det dåliga och samtidigt ser det positiva.
Besöket var självklart tråkigt i sig men det blev trevliga timmar. Vi skrattade,¨åt choklad och skämtade som vanligt. Personalen lär nog ha undrat lite... :)

Efter visiten bar det av till Leif igen. Där bjöds det på mat innan mamma körde mig vidare till Bojsenburg där Josse stod och väntade med sin cykel. Äntligen skulle jag få träffa henne!!=). Kort visit, men vi hann med rätt mycket ändå.. Det viktigaste var att vi fick träffa varandra, prata med varandra och rapportera det senaste som hänt i varderas liv. Det hann vi precis innan mitt tåg till Leksand gick. Och med precis menar jag att vi kom till stationen precis när tåget kom. Snacka om tidsplanering. Väl i Leksand rusade jag till Michaela. Vi planerade vin och kex, men vi båda var så trötta så vi lade oss i sängen och snackade lite.

Gick upp tidigt på lördagen för att åka på Leksandsresa till Bofors. Jag skulle vara supportervärd denna dag och behövde egentligen inte bry mig om vad jag hade på mig -skulle ändå ha på mig en orangelysande jacka. Kände mig som en kon, speciellt med min hårfärg som matchade så otroligt bra med jackan som dessutom var för stor. Men allt klär en skönhet.....

Morgonen startade med ett asgarv. Michaela satte på TVn och vad visar dom inte? Jo, lilla huset på prärien.. Det ett sjukt roligt internskämt. De som vet vad det handlar om har nog dragit på smilbanden några centimeter just nu. Ni som inte fattar har nog istället höjt ögonbrynen och skakar på huvudet. MEN, det är roligt. Jag lovar.

Resan gick bra. Lugn och skön, men samtidigt väldigt väldigt trevlig. Skogspromenaden intressant.

Leksand vann med 4-3 efter en stundtals bedrövlig match. Bet i jackan en hel del sista minutrarna men kunde till sist pusta ut. Någon idiot skällde på mig och en till suppoertervärd att vi inte ingrep när Bofors pajaser (som förövrigt påminde om en sketch som är med på STHLM live, när de stod där och hoppade runt som ett gäng hönor som fått damputbrott ) sprang fram mot staketet som skiljde våran klack mot resterande publik och bevisade ännu mer att dom är ett gäng lekisbarn. Dessutom stod det redan stod fyra ordningsvakter där. Va fan, dom får väl sköta sin egen jävla säkerhet... Vi ska bara hålla koll så att ingen från oss gör något -inte agera förskolelärare åt andra. Gaaaah, Stör mig så jävligt på dom där.

När jag kom till Ludvika igen runt 23, var det dags för skräckfilmsnatt. Vi var ett gäng som begav oss hem till vårat spökhus för att kolla på skräckfilm. Just filmerna var väl egentligen inte så läskiga. Det var mer stämningen och att vi var i huset mitt i natten och kollade på skräckfilm som gjorde allt. Vid halv fyra var jag hemma i lägenheten -taklampan fick stå på tills jag vaknade igen vid tiotiden.

Nu har jag precis kommit hem från stan. Bowlade med Raffe och Surre. Gick fan inte bra alltså. Fick som bäst 120 någonting tror jag. Mycket under mit medel. Men, jag kom tvåa. Får nöja mig med det. Raffe vann men tro inte att han är så bra ändå. Han hade också en dålig dag :P

Nu blir det chill. Är otroligt trött efter helgen, men det är det värt när man kan sitta här på söndagen och säga "FAN vad trevligt jag har haft det i helgen.".. Har kunnat gjort det ett antal helger nu, hoppas verkligen att jag kan säga det nästa helg också. Det visar sig ;)....

Nu blev det här för långt så jag slutar här. Punkt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback