Dags för en uppdatering kanske..

Det var ett tag sen sist och en hel del har hänt sen jag skrev här sist.

Sitter just nu hos Michaela i Leksand.Bor nu här några dagar i veckan, efter att ha börjat jobba på superstars. Skönt att äntligen få ett jobb. Så jag och Michaela har blivit sambos kan man säga. Just nu sitter jag här i lägenheten själv, men får snart sällskap igen och då vankas det bingolotto och säkert något gott till det. Var år sedan jag spelade bingolotto, så jag tycker faktiskt att det ska bli kul. Toner från Katie Melua strömmar ut ur högtalarna och får underhålla mig så länge -och fan vad bra hon lyckas med det. Hon blir bättre och bättre ju mer jag lyssnar på henne, snart ligger hon nog i min favoritmusik-mapp på datorn. Lätt.

Den senaste tiden har jag flängt på ganska bra runt om i Sverige. Men de roligaste minnena är lätt piratfesten hos hopparna i Östersund och avslutningsfesten med tema halloween på Dalaklubben. Synd att de är slut på säsongen. Får jag jobbet i Funäsdalen kommer jag vara i Östersund och hoppa så mycket jag bara kan.

Funäsdalen var det ja... Nu när jag fått jobb i Leksand blev det inte precis lätt att välja om det skulle vara så att jag får jobb i funäs. Har nog setat i flera dagar nu och jämfört plus och minus mellan jobben, men har i princip bara kommit fram till att det är skitsvårt att välja. Jag vet att jag kommer sakna det jobbet jag väljer bort. MEN samtidigt kan det ju bli så att jag inte får funäsjobbet, så egentligen fattar jag inte varför jag låter detta ta så mycket energi av mig just nu... Jag kan väl ta tag i min beslutsångest när jag väl får beskedet..

I morgon är det hockey igen. Sist jag var på hockey var när vi var i Borås. Missade alltså Eds premiär och är fortfarande rätt bitter över det. Tur att Michaela missade den också, för då har jag någon att vara bitter med.

Snart fyller jag år! Jädrar vad skönt det ska bli.. Festen börjar redan på fredagen. Hockeyhelgens start tänker nog en del nu, men nej. Faktist inte. Jag och några till ska nämnligen till Västerås och kolla på Magnus Betnér. Sjukt kul. På lördagen fortsätter festen med innebandyturnering och middag/fest. Den kvällen har jag och Michaela planerat att vi ska ha min 20årsfest. Stället vi ska vara på heter Bojkenhojken bar och har en hetare VIP-lista än vad någon annan krog har. Är du bjuden ska du känna dig hedrad;)
Helgen efter, 24e november, är det dags för 40års fest här i Ludvika. Då ska jag och josse, som också fyller 20, ha en gemensam fest. Alltså 40års fest.

Nu börjar bingolotto. Dags att slå sig ner i soffan.

Kommentarer
Postat av: Fotomuppen

Då e vi tre som kan vara bittra tillsammans över att ha missat belfours premiärmatch!

Postat av: Michaela

Det är så kul att du flyttat ihop med mig babe :)

När jag läste upp sista biten, efter VIP listan frågar Ida " vilka har ni bjudit då?" och jag kommer på att än så länge är det bara vi två. Haha.

2007-11-12 @ 09:38:16
URL: http://maiki.bloggspace.se/
Postat av: helen

haha, ja. och vet du vad. Då kommer alla tänka "Men jag är ju inte bjuden".. ;)

Välkommen i gänget, jessica.

2007-11-12 @ 11:46:40
Postat av: jossan

haha, inte bojsenhojsen då :P haha.

2007-11-12 @ 21:40:20
URL: http://josse.blogg.se
Postat av: Helen

Welcome to sweden, bojsenhojsen!

ich bin un pantenbürshenpauchen. Pantenbürshen en pauschen, bitte.

haha..

2007-11-13 @ 08:31:34
Postat av: Michaela

Haha ja det är nog den värsta tyskan jag någonsin varit med om.

2007-11-13 @ 12:09:52
URL: http://maiki.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback