Vart tar tiden vägen?

Jaaa jag vet. Det VAR längesen jag uppdaterade denna blogg. Har fått en del pikar om det. Känns inte så jävla längesen jag skrev sist, men det var visst den 18e. Hm, okej då. Det var ett tag sen.

När vi ändå pratar om tid.. Vart fan tar den vägen? Fatta att det snart är juni och vädret som är på andra sidan väggen kan klassas som försommar. Det ´är ju fasen bal på fredag. ETT år sen jag var på bal och firade studenten.  För mig är det fortfarande början av maj. Allt har gått så fort så jag inte fattar vad som händer. Kan inte tiden bara stanna upp ett tag så man kan hinna reflektera om vad som händer egentligen? Man bara går utan att tänka. Jag vill njuta.

Vad har hänt på senaste då? Tja massa.. Brorsan har haft födelsedagsfest. Han fick ett medlemsskap i fiendeland hemskickat i brevlådan som grattis från en vän (?) som är , just det, moring. Nu har en hämnd börjat planeras och jag är självklart inte sen med att blanda mig i. Frågan är vad man ska hitta på?

Tiden går och min tid som anställd lider i sig också till sitt slut. Sista juni är jag arbetslös. Som tur är har jag en månads fördröjning, så jag får sista lönen i juli och är "säker" ett litet tag till. Men jag MÅSTE hitta ett jobb snart. Väldigt snart.  Tänkte skriva in mig på arbetsförmedligen så jag får Alfakassa, men då kan man bli påtvingad något jobb vare sig jag vill eller inte. Och jag vet att Donken söker arbetare och risken att hamna där är väl ganska stor då. För det finns ett fåtal ställen där jag i princip vägrar jobba på. Ett av dom är just MC´Donalds.

Jag har nog aldrig varit med om så många strömavbrott i HELA stan på så kort tid som nu. Sen i fredags och nu har vi haft en del. De längsta var i fredags på dagen. Hela jävla stan slocknade. Nästa var i måndags och då blev jag "lidande" av det hela. Jag, syrran och brorsan skulle gå och fika kl 14. Innan det skulle jag ta ut en hundring, eftersom dom inte tar kort på fiket. När jag precis tryckt att jag inte  ville ha minneslapp, för att slippa ångesten när man ser hur lite pengar man har kvar, och automaten spottat ut mitt kort och börjat räkna upp pengar, slocknar allt.  Hela stan var strömlös och jag ville ha mina pengar. Banken sa att jag skulle vänta vid automaten utifall papperslappen kom ut när strömmen kom tillbaka. VI väntade i ungefär en kvart och när strömmen väl kom tillbaka så kom det ingen lapp. Ibland skulle man vilja vara synsk.

På lördag bär det av till Leksand igen. Var ett tag sen jag var där.. Ska bli kul att träffa alla igen. Ibland saknar man även dom. Tro det eller ej ;)


Nu lär jag återgå till jobbet. Ska sätta ihop ett tal som jag ska hålla på nationaldagsfirandet här i Ludvika tillsammans med en annan tjej. Sjukt kul att få det uppdraget. Sjukt jävla nervöst att genomföra det uppdraget. Men jag är ju inte den som är den och bangar..  I bland borde jag vara det men jag tycker ju allt är kul och vill vara med överallt.... typ ...

aja som sagt. Återgå till jobbet.. Var bara tvungen att utnyttja internet lite granna, eftersom jag inte har det i lägenheten ännu.. Vilket är väldigt jobbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback