Rastlös som en jävla.....öhum....rastlös jävel!"

Då sitter jag här. Dan före doppare dag #1 och dan före dan före dopparedag #2.... Är sjukt rastlös. Blandningen mellan kvalserienerver och hopparnerver är fan inte bra asså, eller? Stolen som alltid har varit världens skönaste datastol, är nu lika obekväm som stolarna i skolan i högstadiet var- och är säkert än idag. Måste röra på mig hela tiden, sitter aldrig skönt..  Händerna slår i bordet hela tiden och fötterna i golvet.. Har jag en penna i handen kan ni ju gissa hur den låter .. "klick, klick, klick" .. Sånt där ljud som är sjukt störande att höra andra göra.

Varför jag har denna nerverande känsla är inte sääärskilt svårt att lista ut om man känner mig. Kvalserien börjar i morgon och det är en jävligt stor anledning till att jag är som jag är just nu. När jag tänker nu går det väl ännu mer fel än i vanliga fall..

En annan stor och kanske större anledning till mitt tillstånd just nu, är att jag på lördag ska göra mitt första fallskärmshopp. Fy fan vad nice säger jag bara! Svårt att förklara känslan jag har inför hoppen och det kommer nog bli ännu svårare att beskriva känslan efter hoppen, speciellt första hoppet.  Men gud så underbart det kommer bli.

Mamma tycker jag nästan synd om. "Du ska alltid vara värst. Du är ute och flänger här och där hela tiden och nu ska du upp och härja också. Nu har man en sak till att vara orolig över !" , uttryckte hon sig förrut .. Mammor...

Var vid klubben idag och tog igen det jag missade i söndags då jag var sjuk. Läste igår kväll och idag och hoppades verkligen att jag inte skulle ligga efter allt för mycket... Kvällen gick prima och jag ligger nog inte efter något alls -som tur är.

~*~*~*~*~*~

Tackade ja till en lägenhet idag... Har velat fram och tillbaka rätt länge nu om jag ska ta den eller inte... Om jag ska bo hemma och ha lite mer pengar att röra mig med, eller flytta och klara mig själv. Självklart har jag varit säker på att jag föredragit det sista alternativet men varit osäker på om jag rent ekonomiskt skulle klara det , men efter lite beräkningar och shit så visade det sig att det inte alls skulle vara omöjligt. Så visst blev det ett JA!

Var på arbetsförmedlingen idag, för första gången, och skulle få lite information om Alfakassa som jag har rätt till. Jag vet inte så mycket och hade lite frågor att ställa till damen som satt i informationsdisken när jag kom. Vilken jävla nöt. Mina frågor resulterade i "sätt dig vid datorn där borta och kolla på hemsidan"... Jag försökte då förklara för denna dam att det hade jag redan gjort hemma och det  var därifrån mina frågor kom. Då svarade hon istället "då har du kollat på fel sida, kom med här så ska jag visa dig vart du ska trycka" ... Jag tänker "ooooh minded service. Det är inte en käft mer än jag här inne. Måste vara en väldigt körig dag på jobbet eftersom hon inte kan svara på några jävla frågor"... Men jag följer väl med och sätter mig, kan ju faktiskt ha varit så att jag missat stället där svaren på mina frågor fanns... Jag sätter mig vid datorn och hon skriver in adressen. Vilken sida tror ni hon tar fram då? Jo, STARTSIDAN PÅ SAMMA JÄVLA HEMSIDA!  "Här ska du nog hitta svaret" .. Jag höll på att smälla av och kände verkligen inte för att käfta så jag sitter väl där och trycker i någon minut innan jag går fram igen. Frågar samma frågor, som jag fortfarande fått genom att läst på hemsidan.  Det svaret jag fick nu var "Hur menar du nu?" "Öh, jaha?" . Nu förstår jag VERKLIGEN hur alla känner sig som svär över denna jävla arbetsförmedling titt som tätt.. Inte konstigt att folk tröttnar när det bara sitter sånna där trögfattade nötter under en stor skylt där det står "INFORMATION". Var på väg att säga till denna dam att hon nog kunde sätta sig vid den där jävla datorn själv och kolla på platsbanken efter ett annat jobb. För under en informationskylt passade hon fan inte att sitta. Om hon inte var anställd för att informera vart datorerna fanns det vill säga.

Tillslut kom det en väldigt snäll herre som direkt kunde räta ut mina frågetecken till utropstecken. Halleluja. Kunde inte han suttit där direkt, eller kunde inte jag kommit en kvart senare? Ibland blir det bara för mycket. För mycket för mig just nu.  Tack snälla gubbe.

~*~*~*~*~*~

I kväll har jag varit hos bror och kollat på film å käkat. Blev rostbiff som smakade vin och potatisgratäng. Gick inte så bra att käka, magen blir inge glad när jag käkar. Vet inte varför. Jag är ju frisk men jag blir mätt direkt efter en tugga. Har typ fått i mig en hel måltid efter lördags lunch och det var i tisdags, efter det mådde jag dåligt hela dagen. Äh, det löser väl sig det med med tiden. Jag som brukar äta så mycket ...

Nu ska jag snart sova tänkte jag. Var bara tvungen att skriva av mig lite .....

Over & out


Kommentarer
Postat av: Lillý - Ísland

Tjena
Visste inte att du hade dena här sida, jätte kul att läsa vad du har haft för dig. Låter kul med skärmshoppet eller vad det var hoppas det går bra i helgen. Grattis med din nya lägenhet.
kram

2007-03-09 @ 13:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback