Fjollträsk nästa

Ja, då sitter jag här och är klar. Bussen går om en halvtimma. Lär nog skrivas in i någon jävla historiebok att jag är en halvtimme före planerna! Annars brukar jag ju för fan vara efter, i det mesta.
Ja, jag ska alltså till Sthlm med arrangörshögskolan. Är inte sugen alls på att åka. Inte för fem öre, om ens för ett öre. Tyvärr, visst är det kul, men det är för mycket som händer i helgen som jag vill vara med på. Grillfest hos brorsan som nog kan spåra ur till en jävligt rolig röjarfest, fint väder som betyder hoppning och så vidare. Men men, hakuna matata. Tänker man efter så är väl kanske inte fyra nätters gratis hotell och hotellfrukost mitt i sthlm så tråkigt det heller, men när helgen är slut kommer jag nog känna att jag föredragit soffan i klubbstugan efter en skön dag fylld med hoppning.
Men jag är int´ bitter! Det är väl när man har inställningen att det inte kommer bli roligt, som det faktiskt blir roligt. Det blir nog bra ändå.. :)

~*~*~*~*~

Var i borlänge igår med mamma och syster. Shopping stod på schemat. Köpte ett par byxor, en tröja, jacka, glas och en present till Henke som snart fyller 20.. Skönt att man har det avklarat iaf. Mamma skulle fixa en ny datorskärm och kamera på OnOff. Jag pekade ut en skärm som jag gång på gång påpekade att den skulle vi ha. Visst, den var dyrare än andra skärmar men fan så mycket snyggare och bättre. Mamma gav sig och vid betalningen visade det sig att vi hade massa rabatt och shit så den blev billigare än den som mamma ville ha. Jag är faktiskt bra att ha ibland. När man minst anar det.

När vi kom hem hoppade jag av vid polistationen. Jag är vittne till en liten incident som inträffade på krogen här i Ludvika för ett tag sedan... Fick kolla på några kort för att se om jag kände igen några / någon av dem.. Otroligt svårt och ganska jobbigt. Så jävla svårt, killarna kan ju ha förändrats en hel del sen korten togs. Men jag tror det gick bra tillslut. Hoppas iaf det löser sig....

~*~*~*~*~

Nu är det klart. Jag ska flytta till en etta mitt i centrum. Okej, inte för att vårat centrum är så mycket att skryta om, men visst är det skönt ändå att bo mitt i smeten. Hade tjing på en tvåa som ligger på högberget men jag föredrar en etta i stan så det fick bli så istället. Tjejen som bor i ettan nu ska flytta ihop med sin pojkvän och börjar flytta ut nu i helgen. Snabba puckar. Mamma drog i väg ett jubel när hon fick höra det här och har nog börjat planera flytten mer än vad jag ens har hunnit... Hon är väl glad -Vi blev ju nyss av med mormor så nu borde hon vara nära himmelriket när jag ska flytta.... Jag med....

~*~*~*~*~

Hej svej.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha de suuuuuuperskoj i Fjollträsk nu gumman! ibland måste man göra de bästa av situationen! Pusss!!

2007-03-29 @ 10:18:38
Postat av: Dalastark

sajn mi app får dä mooving-in-partü!

Postat av: lego

ja, nu kan morsan din ta hem sin kille från falun och ligga med honom hemma utan att du ska stå och titta på! :P

2007-03-29 @ 23:50:26
URL: http://www.jorego.com/sblog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback