kesäsää

nej. det är inte bara ett slarvigt ihopplck av bokstäver i brist på ideér till rubrik. Det är faktiskt finska och betyder Sommarväder, om jag inte minns fel. Och det är ju perfekt väder ute:)

Fredag igår. Dagen var trevlig. Fick besök av Josse sen drog jag och surre och spelade minigolf. Bruttan vann med ett eller två slag. Det avgjordes på sista banan och jag föll på mållinjen. Surt, men nästa gång är det jag som vinner.
Däremot har jag nog aldrig haft en så tråkig fredagskväll som igår. Eller jo, men det var sjukt längesen i alla fall.
Ville så gärna gå ut igår, men jag lyckades inte få med mig någon. Endel är borta och resten skulle gå ut i kväll, typ.
Men jag känner ändå på mig att jag skulle gått ut igår också. Och efter ett sms man fick från surre ( som jobbade) vid midnatt, då jag precis gett upp letandet på tänkbara utgångskompanjoner på msn-listan, svabbat av mig sminket för att istället lägga mig i sängen och sova, blev man inte mindre sugen precis. :) Men men. Efter lite velande så somnade jag tillslut och slapp tänka på saken..

Kanske var lika bra att jag stannade hemma. Skulle ju ändå upp tidigt idag för att åka till grängesberg och städa på spendrups. första dagen på jobbet.. Soft jävla jobb. Gå runt och städa toaletter och lyssna på musik i tre timmar och sedan åka hem. Idag blev vi klara typ en timme innan, men några regler sa väl att vi var tvunga att vara där i tre timmar ändå. Så vi gick och tog ett glas saft och satte oss i ett litet gym. Gick på rullbandet tills det var dags att gå. Soft. soft.
Det som är synd är väl att det bara är helgjobb och så få timmar. men men. bättre än det jag hade innan -ingenting.

Kan ni förstå hur sugen man blev på öl när man står i en stor jävla hall med öl från golv till tak. Och då snackar vi högt i tak, skulle uppskatta runt tio meter och ett X-antal pallar. Hallen var väl halvfylld dessutom. Lukten lockade ju en del den också. Antar att det inte är lika kul att gå där när man är bakis :)

~*~*~

Fest ikväll alltså. Blir hos mig. Hoppas vi kan fixa karaoke, vore så kul. Annars får vi köra stenhårt med twister. funkar det med. Känns som att det kommer bli en trevlig kväll. Trevligt folk som verkar dyka upp =)
~*~*~

Hopparhelg i Orsa i helgen. Underbart väder och hoppning tills solen gått ner. Det är sånt här man missar när man har helgjobb. Å andra sidan är det också tur att man bara har tre timmar per dag. Har man då körkort och bil löser det ju sig ändå. Och det har jag snart. I alla fall körkort, får sno mammas bil.

~*~*~

Ut i solen nu. Det ska jag, efter att jag städat lägenheten och diskat. Lär få bort min otroligt fula bränna, genom att bränna mig igen där jag inte fick någon sol på mig sist. Ciao

Kommentarer
Postat av: Surre

Jag fick 79 och du 85 ;)

Postat av: Helen

jaja, besserwisser..:P

2007-07-21 @ 19:03:37
URL: http://hellen.blogg.se
Postat av: Surre

tihi... men jag slog inte mitt årsbästa... Det ligger på 77slag...

2007-07-21 @ 20:02:16
URL: http://surrovich.blogg.se
Postat av: Helen

ja, jag vet inte alls vad mitt rekord är. årsbästa är väl det jag fick i smedjebacken....hehe

2007-07-22 @ 09:03:45
URL: http://hellen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback