Ich bin un pantenbürschen-pausen.

image19

Ja. Jag hade fest i lördags. Therese fick med sig fyra tyskar i sista stund och när man fick reda på det fick man väl göra allt man kunde för att de skulle känna sig hemma. Rammestein, Blümchen och Schnappi laddades ner fort som attans. Lappen "Burkar" som satt på en soppåse byttes väldigt fort ut till en annan lapp.. En lapp på tyska. Nåja, min egengjorda tyska. Se bilden och bojken....om du läser det här så kan du väl skriva en kommentar hur man säger det på riktig tyska. Om du först förstår vad vi försöker säga.. ;)
Som grädden på moset spelade vi Tyskarnas nationalsång när de klev in i lägenheten. De skrattade gott, i alla fall när de såg lappen. Just "Bojsenhojsen" blev jag inspirerad av en vän i Leksand som vi kallar för bojkenhojken. Var väldigt nära att ringa henne för att få en korrekt text. Tyvärr kunde jag inte det eftersom jag inte hade pengar på mobilen.
Visade sig att jag träffat dessa tyskar innan. Jag stod redo för att presentera mig men möttes istället av fyra glada tyskar som skrattade och sa "Hah, yeah. We know you!". För två veckor sedan satt jag på donken efter krogen och pratade på med min utmärkta fylleengelska och pratade bland annat, av någon anledning, om morötter... Pinsamt? Jaao.. Kul? Absolut.. Den bjuder jag på.

Blev karaoke och twister. Bor mittemot en restaurant och när vi kollade ut så sitter folk och skrattar, servitörerna vinkar åt oss och gör tummen upp. Det måste ha hörts väldigt bra, med tanke på att jag hör när folk går förbi och håller vanlig samtalston. Tänk er då 15-20 pers som skriker karaoke.
Twistern blev utomhus, var så fint väder. Jag vann. Hade kort klänning så det gällde att tänka efter innan man flyttade benen.. Men jag har sett kort och det gick bra. Intressanta ställningar blev det ibland...

På krogen blev det skumparty. Blev nerslängd i skummet och jag ångrade snabbt att jag hade klänning och vita leggins. Jag hade inte planerat att gå in i skummet.......... Men men. Det gick fan bra ändå.

Underbart jävla rolig kväll. Från topp till tå. Var längesen jag hade så här roligt hela tiden. Sjukt kul.

image20
Jag vann twister. Bjuder på denna bild.

image21
Smile for life.




Måste även berätta att jag, sandra och daniel spelade minigolf. JAG vann. Daniel kom tvåa och surre sist;) det levde jag på hela kvällen. Fick 69 denna gång och när jag och surre spelade förrut fick jag runt 85-90. Jag ska nog fortsätta spela bakis.

Nu blir det sängen. Josse är sällskap ikväll och hon var det även igår. Väldigt müsigt.

Kommentarer
Postat av: BojkenHojken

Haha måste erkänna att jag nu suttit en längre tid och as garvat. Försökt klura ut vad du menar med din såkallade tyska. En fint försök men jag förstår bara en sak och det är " Welcome to sweden" och "Ich bin" förstod jag faktiskt också. Bojsenhojsen liknar väldigt mycket mitt namn, fint tänkt. Om du förklarar vad det står kan jag försöka mig på en korrekt text.
Det verkar riktigt kul att festa med Helen =) Fast det har jag ju gjort förut :P En lampa krossad bland annat.
Kram

Postat av: Helen

hahaha. "pantburkar i påsen, tack. jag är en pantburks-påse." så ska det stå:P haha. ja vi garvade rätt mycket jag också.;) klart dom fan det är kul att festa med mig. Lampan var väl inte mitt fel, eller? vi får ta och festa något mer snart! Ses! kraamar!

2007-07-26 @ 00:50:23
Postat av: Nadine

hehe det va bra kul den kvällen ;) Trevliga tyskar åsso.

2007-09-01 @ 01:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback