Stand-up comedy SM....

....Ja, det har precis börjat här i Sthlm. Och lyckligtvis befinner jag mig i detta 08land just nu och valde därför att, tillsammans med två vänner, ta mig till Rådmansgatan och puben Norra Brunn för att få vara med om stå-upp komik för första gången live. Varje kväll denna vecka uppträder åtta stycken, varav en utses som vinnare och får då självklart  vara med i finalen.
Det var sjukt varmt där inne och man fick vara där tidigt för att överhuvudtaget få komma in. Nästan en timme innan allt började fick de sista komma in, sen var det fullt. Coolt dessutom att en liten kille på max tio bast satt vid entrén och tog leg. Fatta att bli utslängd av en tioåring liksom. Måste kännas lite extra förnedrande och konstigt.

Hur som, jag garvade om och om igen i två timmar. Jag är ingen person som är bra på att återberätta skämt, så jag besparar er det, men jävlar vad glad jag är att vi valde att gå på det här, istället för bio som vi tänkte på först. Kanske kommer jag försöka återberätta något skämt. Risken finns att jag får en du-är-dum-i-huvudet-blick och får självförtroendet sänkt ännu en nivå, men jag ska försöka. Måste försöka. Hysteriskt kul. Roligast är när folk driver med sig själv. Jag älskar folk med självdistans. Eller ja, älska är ett lika starkt ord som hata, men jag gillar dessa människor skarpt iaf. Synd att jag åker hem imorgon.. Annars hade jag setat på samma stol, varenda kväll denna vecka.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback