Hemma bra men borta bäst..

...Känns det i alla fall just nu. Har bara sovit i min egna säng en natt på snart två veckor. Var iof ganska skönt att få sova i min säng, men fan vad rastlös jag är när jag är där. Känslan att jag bara måste hitta på något finns där hela tiden. I min lägenhet har man tråkigt.

Något som däremot inte har varit tråkigt är den senaste tiden. I onsdags förra veckan drog jag, tillsammans med Alex, upp till Östersund på Myggbugit (Hoppvecka). Mitt mål för den veckan var att ha jävligt kul och att bli klar med kursen. Första målet var nog klirrat innan vi ens kommit upp dit. Jag visste att det skulle bli skitkul och visst hade jag rätt. Med tanke på ALLA sköna människor som var där så kunde det inte bli annat än tokigt och skitkul. På söndagen, innan vi skulle bege oss vidare till Stockholmstrakter för att hoppa mer, uppnådde jag mitt andra mål. Att bli klar med kursen!
Är nog enda gången det är kul att få en intrasslad rigg och ett dopp i en iskall pool. Fy fan vad skönt! Äntligen!!

På lördagen var det dags för kräftskiva. Jag som är fisk- och skaldjursallergiker fick nöja mig med att bara smaka lite och köra på grillat istället. Synd, det är ju så gott. Några andra käkade surströmming. Var ju tvungen att prova och fan vad gott det var. Lukten tycker jag faktiskt inte heller är så jävla vidrig som alla andra säger. Visst, luktar ju inte hallon men det är Sverige. Det är Svensk sommar. Mamma blev helt förvånad att jag tyckte om det. Jag är överraskarnas drottning ibland verkar det som. :)

Var några Schweitzare som var trötta och landade på fältet där vi höll till. De ville ha en varsin säng för att sova. Istället möttes de av ett gäng fulla hoppare som sprang runt med kräfthattar och stank surströmming. Var nog inte precis det de väntade sig när de landade. Men men, de fick en varsin hatt de också och sängen fick vänta några timmar till.

Sitter just nu i hoppklubben. På vädret sa dom imorse att det skulle spricka upp i Dalarna till kvällen. Yes, tänkte jag och liftade med mamma, som var på väg till falun Nu ser det inte så ljust ut men... Vi får se. Är två timmar kvar så.... Det är så skönt att vara här. Som jag sa tidigare: I min lägenhet är man rastlös och har tråkigt. Här händer det inte mer, men här kan man koppla av och släppa tankarna ett tag.

Och det är precis det jag ska göra nu.....


Bilder kommer säkert upp senare...


Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback