Det är över nu..

Love hurts, kärlek smärtar. 

Nu är jag inte olyckligt kär och tänker inte skriva något tyck-synd-om-mig-för-han-gillar-inte-mig inlägg. Det är inte sådan kärlek jag pratar om, jag snackar om kärleken till ett lag -Leksands IF

Att stå på norra idag var inte alls kul. Inte på långa vägar. 1-0 målet var härligt. Riktigt härligt, men när man lungat ner sig ekade "ropa inte hej..." i huvudet och visst hade man rätt, 1-1 blev tillsist 1-5. Inför tredje tog Emil ett bra initiativ och uppmanade att man skulle ställa sig bakom läktarn i två minuter och sedan storma in och sjunga på utav bara helvete - En bra markering tycker jag..
De blev väldigt tunga minuter. Tårarna var väldigt svåra att hålla inne och när matchen var slut kunde jag 
-och många andra,  inte hålla kvar dem.  Efter dagens förlust är vi tyvärr  med all sannolikhet tillbaka i allsvenskan - igen. För inte fan kommer vi vinna sex raka nu när vi knappt gjort det på hela säsongen?
Det är bara att inse. Leksand kommer inte spela i ES nästa säsong. Klart jag hoppas att vi klarar kvalet men realistiskt sett så går det inte. Tyvärr. Vi har hjärta, vad fan har ni?

13-1 efter tre matcher. ETT mål har grabbarna lyckats gjort. Verkar som att Leksands enda chans till att göra mål är att göra självmål. illa nog.

Kollade nyss på filmsnutten från Leksand-Nyköping för nästan exakt ett år sedan. Det var den matchen då LIF blev klara för ES. Den matchen då klacken först sjunger "vi ska tillbaka" och sedan övergår till "vi är tillbaka"  så underbara minnen. Vill kunna backa i tiden, kopiera hela den kvalserien och sedan klistra in i detta kval så man fick uppleva den känslan igen.



**

Dagens citat:

"Snart kommer avsuget" //  Surre
Vägen mellan borlänge och Ludvika är väldigt guppig en sträcka. Surre skulle upplysa oss om att det sista guppet snart skulle komma på vägen hem idag. Vi kom aldrig riktigt fram till vilket ord som skulle sagts istället för "avsuget" men kom fram till att "avslutet" passade bra in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback