Arbetslös och glad

Jag är arbetslös och meningslös men lever glad ändå, för jag har valt att för en tid få leva så.

Så sjunger Lars Winnerbäck i "Eldvakt". Den meningen stämmer in på mig just nu känner jag. Känns fortfarande lite skumt att ha slutat skolan. Har nog inte riktigt blivit van med titeln "arbetslös", eller det lite finare ordet  "mångsysslare" istället för att säga att man har sommarlov. Fortfarande finns skolklockan som ringer in i mitten av augusti i mitt huvud, och jag undrar när den ska försvinna?. Fast hittils som arbetslös och meningslös har jag haft det väldigt kul.
Hultsfred, midsommar är väl de två större grejerna som förgyllt min vardag.

Hultsfred var hur härligt som helst. Trodde ett bra tag att det inte skulle bli något hultsfred i år. Transporten sket sig flera gånger om. När vi en dag trodde att allt var klart, sket det sig sen dagen efter. Men, sen i sista sekunden kläcker brorsan ur sig att han kunde köra oss till hutlsfred på tisdagen  och sedan hämta oss på söndagen.  Vilken klippa. UNDERBART

ChillSå det blev jag,Karin,Sofa #2 som drog ner.
(På bilden är Sofia nr.2 fotografen.) Fyra personer var perfekt, inte för få och inte för många.  En annan sak som också var perfekt var vädret. Det duggregnade kanske 1minut på onsdagen, sen var det sol hela tiden. På söndagen när det var dags för hemfärd var det mulet -precis som man vill ha det. Fast på ditvägen gassade solen, tacka vetja AC.

Träffade massa trevligt folk. Tillexempel en, vars föräldrar har ett sommarställe där Karin bor. Snacka om att världen är liten.


Fast, solen värmde ju ölen också. Och vi glömde hink hemma. Hinkarna på hemköp tog slut snabbt och dessutom var de dyra.
Så det fick bli att fylla en påse med massa vatten och hänga den mellan två stolar, vilket fungerade väldigt bra faktiskt. En värdig ersättare istället för hinken.


sista dagenHar så många minnen som jag bara vill skriva ner. Men jag sparar de för mig själv. En del minnen är starkare än andra.





Grisigt blev det efter en veckas festival.




solnedgång


Jag måste bara avsluta med att visa en bild på solnedgången ikväll.
Underbart vackert. Försökte fånga den på bild, var inte så lätt att ta
genom fönstret, men jag lyckades nog ganska bra iaf.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback