Tisdag med guldfest

I dessa OS-dagar önskar man mer än vanligt att man inte går i skolan. Var faktiskt rätt nära att sjukanmäla mig idag.. Jag tycker att man ska införa OS-lov i skolorna. Det ska jag ge som förslag till Skolministern Ibrahim.
Inte bättre blir det heller när man har en lärare som inte bryr sig så speciellt mycket om OS eller sport överhuvud taget. Fast visst lyckas man tjata till sig lite tid framför TV:n. Lite curling fick man se, första omgången.. Damernas final i sprint fick vi inte se, tyvärr..  Fick nöja mig med att se spurten i repris, som ger ståpäls varenda gång man kollar på den.

Som tur är lyckas vi pricka in lunchen precis till herrarnas final. Stor folksamling blev det i skolans Caféteria och TVn var på hög volym. Stämningen var på topp. Spännande var det, ett tag trodde jag inte att Tobias Fredriksson skulle klara det ända fram. Han såg väldigt stum ut på upploppet. Men som tur är så fixar han det och Björn Lind kunde säkra guldet genom en väldigt spännande och härlig spurt. Vid det laget jublades det ganska mycket i Caféterian kan jag lova, rysningarna gick genom kroppen flera gånger om. Gud vad glad jag var. Tänk känslan att få ta ett OS-Guld, tänk känslan att få ställa sig högst upp på pallen och få ta emot folkets jubel.  Bara själva tanken ger rysningar

Två Osguld inom en halvtimme var otroligt skönt. Först kommer en lärare och säger att damerna tog guld. Sedan gör herrarna samma sak. Ska jag vara ärlig trodde jag faktiskt inte att någon av dem skulle ta guld. Men ibland är jag glad att jag har fel. Det är inte ofta, men just idag är jag glad för det.

Imorgon börjar hockeyn för herrarna. Halv 12 blir det smullsmockat med folk i sofforna framför TVn i skolan. Tur att jag har slutat så jag inte får massa arga lärare på mig för att jag "råkar" komma lite försent till lektionerna.

Nej, dags att gå tillbaka till studierna innan john blund kallar.


Hej då allihopa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback