Återkommande dröm.

Inatt drömde jag en dröm som jag drömt fyra gånger nu. Det är en väldigt jobbig dröm. Jag drömmer att jag är på en fest i ett stort rött hus, där alla mina vänner och personer som jag träffat vid olika tillfällen är. Varje gång jag drömmer denna dröm blir festen större och större, antagligen för att man ständigt träffar nytt folk.
I drömmen pratar alla med varandra. Man har en rund grej på handleden som antligen lyser rött eller blått. Lyser den blått lever man och rött är man död. Dör gör man genom att tveka när man pratar med någon ( ungefär som "ja och nej" i parlamentet) och man kan endast bli sedd av de som lever om man är saknad. Så klart tvekar jag först och dör.. När jag går runt där död, är det ingen som ser mig. Inte ens mina närmaste vänner, mina föräldrar, syskon. Ingen! Ingen saknar mig. Under drömmen tvekar massa andra och de blir sedda, alltså är de sakndade.Jag blir förtvivlad och börjar grina. Det är en hemsk dröm. Har alltid en stor klump i magen när jag vaknar..

Varför drömmer jag denna dröm hela tiden? Helt sjukt att drömma en dröm flera gånger. Undrar vad denna dröm har för betydelse, om drömmar har någon betydelse överhuvudtaget. Man säger att om man drömmer att man t ex. håller på att drunkna så har man tagit för mycket vatten över huvudet, allstå har för mycket att göra. Eller om man drömmer att man faller så kanske man känner att man håller på att tappa taget för att man är stressad osv. Men va fan drömmer man att man dör och ingen saknar en? Kanske är ett tecken att jag inte får säga min mening i diskussioner? Eller känner jag att jag kanske inte har några vänner? Ja kanske det, men det stämmer ju inte för mig. Jag har massa underbara vänner , jag får säga min mening om jag vill. Så vad handlar det om lixom. .

Okej, jag vet, det är bara en sketen dröm jag skriver om så jag kan ju bara skita i det. Jag gjorde det de två första gångerna, men nu efter fyra gånger kan jag inte sluta tänka på orsaken till denna dröm.
Det går inte..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback