Låång dag

En helt vanlig dag. En simpel, segdragen tisdag. En sån där dag då man känt hur rastlösheten börjar ta över mer och mer. DÅ kommer Helen på att hon ska städa sitt rum. Det tog inte en -eller två timmar, utan hela dagen i princip, och jag är ännu  inte klar. Nästa projekt är att göra om min hylla till garderob (låter konstigt, men kommer bli bra) och att köpa ny säng. Jag har fått en inredningsmani. Inte vet jag om den bara är kortlivad eller om den är här för att stanna, men just nu är det mycket inredning i mitt huvud.
Kanske är influerad av jobbet, jobbar ju på en textilaffär. Märker verkligen hur jag, om jag kommer till andra ställen, kollar på vad de har för gardiner (!!) helt sjukt -har jag blivit en textilnörd också?

I Helgen har jag varit ute och flängt igen. Denna gång var det Vimmerby. Möte med Sveriges Ungdomsråd. Älskar dom där träffarna, så härligt folk! Man blir så glad, peppad, proppfylld med ny frisk energi igen. Verkligen vad jag behöver ibland. Vi bodde i bullberbyn. Nej, inte i mellangården eller södergården, utan området hette bullerbyn. Coolt nog tyckte jag.

Imorgon är det jobba och sen raka vägen mot Västerås. Hockeydags, Leksand - Västerås. Ska bli kul, längtar! Kommer bli sent, förmodligen blir det festa på vägen dit och förhoppningsvis hem också. Dessvärre är det också jobb dagen efter... Men den dagen, den sorgen.


Två personer försöker få mig att flytta med dem till Malmö. Är fan väldigt sugen. Skulle vara kul att bara få något spontat infall och bara dra, bara lämna allt och börja om på nytt..

Nu ska jag fortsätta städa rummet så jag kanske kan fixa allt annat på fredag!

Have a blast.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback