Halvtid

Onsdag och halvtid på min praktik. Är på turistbyrån här i Ludvika. Ett trevligt ställe med väldigt trevliga människor må jag säga. Det är ju inte precis den stressigaste platsen -vilket är skönt. Ingen tidspress alls, snarare är det åt andra hållet -att inte jobba för fort. Det var bland det första de sa till mig när jag började i måndags, "Och en sak till, Helen Jobba inte så fort, vi har inte så mycket att göra här". Hur skönt var det inte på en skala 1 - 10 att få höra det en måndagsmorgon? Så jävla skönt.

Jag hade hoppats på att kunna flirta till sig ett jobb där i sommar, men det var försent. Dessutom var körkort ett stort stort plus. Visserligen har jag förhoppnignsvis körkort i sommar men känns ändå rätt kört.

Igår var det barnvakt igen. Att vara dagisfröken är absolut inget framtidsyrke för mig. Jag var helt slut efter 30 min. Förstår inte hur man orkar springa omkring konstant i en halvtimme och skrika samtidigt. Gjorde jag det när jag var liten? Fan, ungarna lär ju ha kondition på elitnivå.
Sedan förstår jag faktiskt inte hur man orkar vara dagisfröken.

Idag var det min tur att besöka mr.Tandgrävare. Är det något jag inte gillar, så är det tandläkare och doktorer. Eller ja, sjukhus i största allmänhet ligger mig inte varmt om hjärtat om man säger så...
Inga hål, men tror ni inte på fan att jag måste komma tillbaka igen -på fredag! Måste få lite plast på någon tand som jag tappat en bit på när jag slog i den förrut. Inget som stört mig, men något som tydligen måste göras ändå.

När jag kom till haffas idag och skulle jobba, möttes jag av att området runt ingången var avspärrat. När jag såg det på långt håll, tänkte jag först att det varit inbrott eller något -dramatisk som jag är. Men sedan insåg jag att det var högriskområde för snö -och isfall.  Då småsprang man in faktiskt. Lite läskigt det där med istappar som hänger. Man vill ju lixom inte ha en sådan i nacken.. I skolan kan det hänga istappar som är runt 50cm och tjocka precis ovanför ingången. Att man inte kollar sådant oftare? Skitfarligt sånt ju.


Ääääh nu ska jag göra mig lite mat.

Hakuna matata

- Helen


Ps. Lego, jag hatar dig.                                                                                                                               ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback