Livet.

"Livet ska inte vara en resa ner mot graven med målsättning
att anlända säkert i en attraktiv och välbevarad kropp, utan
snarare en sladdning in från sidan, med chockladkakan i
en hand och vinet i den andra, med en kropp som har blivit
ordentligt använd, för att inte säga fullständigt utsliten, samtidigt
som man skriker: WOOHOO vilken jävla åktur!!"


Denna text sitter på mammas kylskåp. Det är hennes "motto" och har väl blivit mitt också. Fick bara lust att skriva in den här. Så jävla bra text. Den är så sann. Något som jag tycker alla borde leva efter. Livet är för kort för att "sparas" på -utnyttja det istället. Precis som tiden så får man inte livet tillbaka. Man kan inte vrida tillbaka tiden. Carpe Diem!



Kommentarer
Postat av: Fia

Är det okej om jag "lånar" citatet? Var bland det bästa jag läst på länge!!

2007-10-02 @ 17:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback