Flyttdags

Jahapp. Imorse halv 10 ringde hyresbolaget och meddelade att dom precis lagt ut min lägenhet på nätet -En halvtimme senare ringde en och bokade tid för visning. Några timmar senare hade jag en som skulle ta över lägenheten så fort som möjligt. Jag slipper alltså betala en "onödig" hyra. Väldigt skönt. Ska nog hinna vara ute om en vecka, hade varit jävligt skönt att ha det överstökat. Så snart flyttar jag, tillfälligt, hem till pappa. Eftersom han är i Norge och jobbar, står huset ändå mestadels tomt, så jag tänkte att jag lika gärna kan bosätta mig där. Känns rätt onödigt att jag ska sitta och betala en lägenhet som jag nästan aldrig är i, när min ekonomi knappt existerar och ett stort hus står tomt. Det kommer alltså bli jag och alla spökena. För visst spökar det. Absolut.

Förmodligen blir jag bara där rätt kort tid. Har sökt säsongsjobb i Funäsdalen, Jämtland.. Fick höra att det såg väldigt ljust ut för mig att få jobb där...
Jag är taggad som fan att flytta dit. Ligger inte så långt från Östersund, som är en väldigt fin stad och har dessutom en schysst hoppklubb som bedriver hoppning året om.

MEN!
Känns väldigt tungt att lämna hockeyn, klacken och vännerna. Självklart kommer jag brumma ner så fort jag kan. Men jag kommer missa så otroligt mycket. Jag ska vara med på så mycket jag bara kan, det lovar jag.
Sundsvall är fortfarande inskriven i kalendern. Kvalserien får jag bara inte missa..
Det kommer bli jobbigt. Men samtidigt kommer det bli fan så mycket roligare när jag väl är med... Får väl vända allt till det positiva. En sak är säker. Det kommer bli en hejdundrans flyttfest iaf och endast dödsfall är giltig orsak att inte komma! Plats blir säkert Leksand i samband med någon match. Det är trots allt det jag lämnar.

Nej, nu ska jag inte snacka som om det var bestämt att jag ska flytta, det är ju bara kanske fortfarande. . .
Vi får se...:)

*~*~*~*
Imorgon bär det av igen. Leksand, kände att jag måste hjälpa till så att vi får klart premiärtifot. Tänkte dra till klubben, men det verkar bli skitväder så då drar jag till Leksand istället och gör någon nytta..
Så natten till söndag får Michaela mig som inneboende igen. Ojoj. Har alla sånna här underbara människor runt om sig som jag har? Eller är det jag som är lyckligt lottad?

På söndag får jag träffa Josse igen. Känns som att Josse har mycket att berätta för mig, och jag har minst lika mycket att berätta för henne. Det kan jag lova. Ska iaf bli väldigt kul att få träffa henne igen. Man saknar hennes spontana besök när hon är på stan och har tråkigt. :) Man saknar hela henne.

Kommentarer
Postat av: Josse

Gud vad du är gullig! och jag är verkligen ledsen att vi inte kunnat träffats idag. ligger och snörvlar och hostar :( Saknar dig också jättemycket ska du veta. Men när vi ses ska vi berätta allt vi varit med om. No secrets between us. =) PUSS!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback