Blood diamond..

Idag var det jobb som vanligt. Efter det blev det att gå och fika med Ellie, mycket trevligt.. Tog en snabb svängom på "stan" innan vi traskade hem till Majsan där film väntade. Som sällskap fick vi också med oss Paula..
Filmen vi kollade på heter Blood Diamond ,som inte kommit ut på bio i Sverige ännu. En film som utspelar sig i Afrika.  Man får se hur barn hjärntvättas för att bli soldater, hur kvinnorna och de svagaste blir skjutna och hur männen tas till fånga för att bli slavar -allt skit för att vissa ska få en sketen diamant runt halsen eller runt fingret.

Det är sällan en film sätter sånna spår och följer med sig så många tankar och känslor hos mig -men ikväll var det fan annorlunda. FAST Leonardo DIcaprio hade huvudrollen så .. fan... Se den bara. ..

Kan lova att om en Kvinna/kärring går på bio och ser denna film och dessutom har diamanter på sig, kommer denna känna sig väldigt obekväm -kanske till och med ta av sig den och lägga den i fickan -Om man inte tagit reda på om denna diamant är framtagen utan konflikter vill säga.

Det är som att se en film där någon blir våldtagen -man trycker ju ihop benen så det känns i musklerna.. Här vete fan hur man satt. Man tänkte bara "aldrig mer diamanter" ..

Ja nu har jag skrivit av mig lite. Kanske är det jag som är känslig, kanske inte. Se den och avgör.




Kommentarer
Postat av: Surre

Sjukt, jag och Daniel såg den också idag! Verkligen en berörade film, så jävla snyggt filmad också. Man tog tills sig allt som hände. Och du, Leonardo var grym i den här filmen! Hoppas du ska och kan vara med och festa imonn, nu ska vi sussa! PussPuss

Postat av: lego

Nu förstår jag ingenting, filmen var bra även fast Leo var med? Leo är ju en ruggigt bra skådis! Kanske en av de bästa till och med, han har ofta valt de lite mer intressanta filmerna också. Kolla typ Tom Cruise och Brad Pitt som bara väljer filmer som det är mycket action och möjlighet att spela in mycket pengar. The Aviator, Catch me if you can och The beach, 3 mycket bra filmer... :P

2007-03-03 @ 12:24:08
URL: http://www.jorego.com/sblog
Postat av: Helen

jag vet, men jag har alltid haft något emot Leo.. vet inte varför men så är det. säger inte att han är en dålig skådespelare , absolut inte, men något är det.. hah;)

2007-03-04 @ 21:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback