Hultsfred, sol och solbränna!

Oj oj vilka glapp det blir mellan uppdateringarna nuförtiden. Men det beror faktiskt på att jag inte har internet i lägenheten ännu och att mammas dator är kass och utan internet och eftersom jag är så snäll, får hon låna datorn. Eller ja... egentligen har jag inget val...

Vad har hänt sen sist? Tja .. Har varit en sväng upp till Leksand på årsstämma och fest. Blev visst invald i styrelsen, vilket känns väldigt kul. Ska bli ett intressant år. Och det är sjukt vad man vill tillbaka till Norra. När man sen satt där i baren och fick träffa allt folk blev ju inte längtan mindre precis. Men men, det är inte långt kvar nu.. Och ska tiden gå så här jävla fort så är vi snart där.
Efter årsstämman blev det mat och fotboll. fy fan vilken match. Vi bänkade upp oss längst fram. Jag och Åberg lärde bojken fotbollsreglerna. Vi ritade på ett papper och efteråt kunde man väl kanske inte riktigt förstå vad vi hade pratat om. Trots det tycktes bojken förstå :)
Matchen slutade ju som den skulle. Fy fan vad sur jag var. Men visst log man när vi sen fick poängen.. Fast det hade ju känts roligare om vi fått dom genom en straff och då vunnit matchen på vanligt vis istället för att någon idiot springer in på planen....   Aja, nu är det över. Nu är det bara humor.

Det var tänkt att brorsan skulle hämtat mig efter matchen men så blev inte fallet, så jag sov över hos bojken och åkte med mälarmasarna dagen efter istället.. Kvällen blev schysst. Mycket trevligt. Bojken försökte mucka med någon konstig grej som stod utanför hennes fönster och rökte. Det enda hon lyckades var att ha ner en fönsterlampa som gick sönder i tusen bitar. Hehe.

~*~*~*~

Nationaldag har det varit också. Jag och Lina var nationaldagstalare. Ett tal som kändes väldigt lyckat. På morgonen när jag vaknade var jag lugn och det lugnet höll sig ända tills jag tog sista steget upp till scenen. Då kom allt. Händerna  började skaka och benen likaså.. Det var tur att vi hade en talarstol så det inte syntes hur mycket jag skakade. Men tydligen märktes inte detta alls.. Jag kände mig så stolt efteråt. Att just jag hade stått där inför 200-300pers och hållit tal. Det kändes bra inombords.


~*~*~*~

Har inte blivit så mycket hoppa på sistonde.. Dels är jag pank, sen har jag uppkörning snart och måste då koncentrera mig på det när pappa är hemma.. Tyvärr är han det bara på helgerna.. Men snart har jag uppkörning och jag SKA FANIMEJ klara det. Finns inget annat. kortet ska bli mitt.
Jobb måste jag hitta. Verkar som att jag lyckats komma in i vikariepoolen nu. Fick jobba i fredags och imorse ringde dom och frågade om jag ville jobba på fredag igen.. Nu kunde jag inte det eftersom jag sticker till hultsfred i morgon, men det känns ändå som att jag absolut kommer få jobba igen inom en snar framtid..


~*~*~*~

Hultsfred var det ja.. Javisst. Imorgon drar jag. I år har jag fått jobb inom SecurityJouren så jag slipper betala biljetten. Det var liksom det som gällde om jag ville åka dit.. Hade inte haft råd annars.. Biljetten kostar ju fan 1700 spänn i år.. sjukt...

Och fy fan vad skönt vädret är! större delen av helgen tillbringade jag väl ute och mest på stranden.. Har varit en väldigt trevlig helg. Skönt väder, fest och mycket bra och trevligt folk... Ni vet vilka ni är.
Självklart har jag inlett sommaren med att bränna mig som fan på magen. Trots att jag smörjde in mig.. Räckte tydligen inte med att smörja in sig tre gånger på några timmar. Magen blev likfan röd och blåsig. Men glad är jag för det. Gör lite ont när man ska sova bara... ehe..


~*~*~*~

Så nu har ni läst klart. Slit er från datorn och gå ut i solen istället! För det ska jag!



Kommentarer
Postat av: Michaela

Jag har faktiskt lärt mig lite fotboll nu, och har sett ett par matcher till.
Angående lampan så tog det mig ett par dagar innan jag tog upp den, jag hade sådan ångest.
Kvällen var jätte trevlig och jag hoppas det kommer fler sådana.
Lycka till med nya lägenheten och hoppningen! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback