Home sweet home..

Nu var jag hemma igen från årets hultsfred. Veckan var, som vanligt, mycket trevligt. Inget slår iof förra året, men jag hade lätt en trevlig vistelse.

Brorsan körde ner oss i tisdags och hemtade oss i går. Inte många som åker 70mil två tur och retur två gånger ,bara för att hämta ens syrra och två till som med all säkerhet inte luktade hallon på vägen hem. Men min bror är snäll och underbar. Tack vare honom slapp vi sitta i en festivalbuss med minst 40 människor som säkert luktade värre än oss. Bandmässigt var det inte så jävla bra i år. Eller jo. Salem Al fakir var bra. Jag gillar den grabben mer och mer. Man blir liksom glad av hans musik och sånt gillar jag. Säkert var också bra. Hon stod där på scenen och sjöng på sin norrländska, bjöd hon på deppmusik och annan musik. Vissa låtar, eller bitar av texten, kunde jag koppla till mig själv. Sånt gillar jag också.

Ozzy kändes ganska stort att få se honom. Han kanske inte var den bästa, men man fick äntligen se honom och jag fick höra mama i´m coming home. Då är jag nöjd.
TYVÄRR missade jag pet shop boys. Detta år var jag funktionär och var ute på campingen för att spana efter tjuvar. Jag hörde dom hela tiden men hade inte möjlighet att gå och se dom. Det svider ännu. Dom spelade på lördagen och mitt pass skulle egentligen slutat 20.00 och då skulle jag hunnit se dom, men ändringar skedde och jag klev istället på passet kl 20.00. Suuuuuuurt som gammal mjölk. Sen när man fick höra att deras spelning var unik och bla bla bla. blev man inte gladare precis. Men men, jag fick iaf höra dom live. Kunde varit värre.

I söndags när jag kom hem var det bara att sätta sig i bilen igen. Denna gång var jag bakom ratten och skulle övningsköra. Uppkörningen är snart så jag lär passa på att köra när pappa är hemma. Jag var så jävla trött i söndags så visst var jag inte på topp.. Blev lättirriterad och vid varje ynka fel jag gjorde kom känslan som kallas för hopplöst fram. Pappa tror på mig. Nu gäller det bara att jag själv gör det också. Jag har sånna jävla krav på mig själv. Vilket kan både vara positivt och negativt...

Efter körningen åkte jag direkt till blötberget för att spela fotboll. Jag menar. nu när jag var så jävla dödstrött, varför inte bli ännu tröttare? Haha, jovisst... Trött blev jag iaf. Det regnade i början så allt var så där roligt halt. Älskar att spela fotboll när det regnar. Vid ett tillfälle skulle jag springa och ta bollen före en annan. Killen som kom före mig halkade och jag, i försöka att inte ramla över honom, hoppar snyggt över honom och lyckas på något vänster landa med ena foten på bollen. Här kan man tro att jag också borde ramla, men icket. Istället gled jag boll, som vi kallade det, en bit innan jag gjorde en kullerbytta framåt och började asgarva tillsammans med dom andra. Kul kväll.

När jag kom hem la jag mig vid teven för att kolla lite. somnade nog innan kl 20.00 och vaknade dagen efter 13.30. Helen var visst lite trött.

Sticker till Orsa på onsdag. midsommarhopparvecka. Massor med folk från sverige kommer och jag ska fan inte missa det. Ska bli jävligt kul att få hoppa igen. längtar längtar . Har jobbat några helger nu och sen har jag varit snorpank, så det har inte blivit så mycket hoppa för mig.... Men idag tömde jag matkassan och lånade pengar av mamma. Jag får leva på vatten och smakprov på hemköp. För här ska det hoppas.

Nu ska det chillas.

kramhey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback