Jag är arbetslös och meningslös, men lever glad ändå...

... Sjunger Lars Winnerbäck i en låt som jag lyssnar på nu och "Jag genar själv genom slyn och kanhända vet Du rakare spår.Men nånstans mellan botten och skyn svänger livet uppochner och det är därför det är där som jag går," sjöng han låten innan. Låten som står på tur är Timbuktu med låten "det kommer ordna sig". Snacka om pepplåtar. Alla tre är ju så sanna. Livet ålar sig fram och det löser sig alltid. "Det löser sig" har jag haft som motto länge. Jag har till och med lyckats få andra, som av olika anledningar behövt mina tröstande ord, att tro och ta efter det mottot. Det ska jag fortstätta med också ;)

Igår bjöd jag hem några stycken till mig på en mysig hemma-hos-helen-kväll. Det skulle bjudas på allsång och morden i midsommer. På menyn stod det  godis, majskolvar och som efterrätt glass med persikor och jordgubbar. Godis till allsången och majskolvarna + glassen till morden i midsommer. Tisdagskvällen är som en tradition för mig. När jag bodde i huset med familjen var det alltid bänkat framför TVn kl 20.00 för allsång och efter det morden i midsommer. Ikväll var det tydligen annat. "Och ni som väntar på morden i midsommer får vänta en vecka till, för nu är det dags för friidrott här i ettan" hörde vi och våran plan var förstörd. Vi skulle ju tävla om vem som listade ut mördaren och dess motiv till att mörda. Attans bananer. Men, plan B och Ralph gick tillsammans med Johan ner och hyrde film. Blev beerfest och någon annan film som var jävligt skum, men jävligt bra. Beerfest var kul. Man blev ju inte alls sugen på öl när man såg den.....nej då... Nåväl, vi fick trevligt -utan mord i midsommer.
Grabbarna gick vid halv tre i morse och jag vaknade halv ett. Hatar att sova så länge. Klockan var ju satt på tio.
Brorsan kom och hälsade på mig. Han bjöd på en ostrulle så vi hade lite bror-och-syster-tid. Efter det gick vi till DirektOptik, brorsan skulle göra synundersökning. Han fick glasögon så jag och Fia fick agera smakråd och jag tycker vi lyckades väldigt bra. Jag lär boka undersökning jag också tror jag. Känns som det iaf. Får jag glasögon har jag redan hittat vilka brillor jag ska ha. De par som JAG tyckte jag passade i. Surt bara att dom var dyrast i affären.

Efter det gick jag lite på stan och drog mig sedan hem till lägenheten. Tänkte diska men ögonblicket efter låg jag i sängen med migrän och försökte sova. Lyckligtvis somnade jag och nu ligger jag här med den där störande huvudvärken kvar. Illamåendet är borta så nu är det typ "över". Men jag funderar på att ta en nattpromenad, vi får se. Är skönt väder ute. Hade vart trevligare att ha någon å gå med. Tar det väl imorgon..

Nu ska jag ta ett glas vatten och göra något. Kanske gå, kanske sova. Det visar sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback