Svammel

Konstig dag idag... Samtidigt som jag verkligen har haft en sån där tänka-på-allt-jobbigt-dag så har jag ändå lyckats hålla humöret uppe.. Inte ofta det händer, faktiskt.

Eller ja.. På bussen blev jag sur...... Höll på att missa bussen, var typ runt....Tjugo meter MAX ifån busshållsplatsen när bussen kommer emot mig och jag vinkar in den och är glad för att han stannar... När jag väl kliver på och ska tacka så hemskt mycket för att han stannade, ser jag att det är stans kanske mest griniga gubbchaffis.. Han frågade bitskt varför jag inte kunde tagit nästa buss om jag var så sen till denna... Då sa jag bara "nej, då hade ja ju kommit försent till jobbet" .. Då får den där gubben bakom ratten någon spel och börjar babbla på om att "Tack vare er sena ungdomar så föskjuts hela hans schema och vi ska fan bara bli serverade blablabla.  "  jag var ju minsann sen till hans jobb... osv osv...  Då får jag nog och verkligen ryter till något i stil med "ja men va fan, när ni är sena då?! Ska vi då stå där snällt och vänta på er och sedan kliva på med ett snällt leende och inte klaga på förseningen, för ni har det ju sååå jobbigt med tider och gud vet allt?" ..  Sedan gick ja bara bak i bussen, hörde hur gubben predikade där fram... Tog nog i en aning, men va fan. Ibland pallar man bara inte.

en vanlig dag hade jag självklart bara bett om ursäkt och gått och satt mig, men att få en nästintill utskällning för detta lilla avstånd som var pallade jag inte idag... En blandning av en trött och stressad helen gick inte ihop med denna typ av start på dagen... Folk har sina dagar.

Intressant läsning? Antar svar: Nej.

~*~*~*~*~*~

Mitt huvud krånglar (mer än vanligt).. Har haft symptom till migrän varje dag nu denna vecka. Illamående, svartnande framför ögonen, yrsel osv ... Sjukt jobbigt. Skönt att det ibland hjälper med att sova, de gånger det inte gör det är det bra jävla skönt att man har tabletter. Fuck Migrän!

~*~*~*~*~*~*~

Fick mer information om arrangörshögskolan jag har hoppat på och som börjar nästa vecka. En utbildning som jag inte behöver betala någonting för, tack vare det som jag kan gå denna utbildning. Tydligen ingår boende i priset, så jag kommer bo på ett internat nästa vecka i Brunnsvik, sju km från Ludvika.. Haha, låter löjligt men va fan. Ligger mycket fin beläget, sjöutsikt, gratis frukost/lunch/middag och chans till att lära känna nya människor -Helt gratis.... Varför tacka nej?
Tror att denna utbildning kommer bli schysst...Hoppas det iaf!

~*~*~*~*~*~*~

När calle är som bäst är han totalt värdelös!


Dags att plocka ur tvättmaskinen nu och sedan slänga sig i sängen och försöka sova!

Godnatt!

//Hellen.

Kommentarer
Postat av: lego

nu förstår jag ingenting... gubben gnällde på dej och menade att det var tack vare dej det blev förseningar och så skäller du ut honom för att han kan vara försenad ibland? gissa varför? säkert för att någon som du varit sen... haha. ond cirkel.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback