Ringde fel.

Idag kl 20.00 kunde jag gått på blinddejt om jag ville. Råkade nämligen ringa fel när jag skulle ringa hem till en kompis, för att prata med min bror som var där.
Jag slog det numret som fanns i mitt huvud. Fanns ingen tvekan alls om att det inte skulle vara rätt nummer...
Tonerna avlöste varandra, en efter en och tillslut svarade en kille "Jaaa". Min hjärna kopplade det direkt att det var brorsan som såg att jag ringde och svarade då istället, killen lät ju för fan som brorsan...
Jag sa väl som vanligt "tjena det är helen".. Killen i andra luren svarade lika glatt "Tjena".. Jag förklarade för honom att vi skulle ses utanför engel (vårat café)kl. 20.00 och att vi sen skulle bestämma vad vi skulle göra och avslutade med "Låter inte det skitbra?". Killen svarade då, ganska glatt, "ja, jovisst, men.. du har nog ringt fel". Utan att tänka på vad min mun bubblade ut, så svarade jag "jahja, men vi kan ju ses ändå"... Snacka om att killen lät lite chockad eller nervös och han visste nog inte riktigt vad han skulle svara.. "eeh,jo...mja..ööh" hörde man bara.. Självklart menade jag inte allvar och avslutade väl med ett "ursäkta" och la på luren.
....Ibland måste man ju få skoja.....


Var på banken i dag också. Såg att dom bjöd på IDkort, så det var ju bara att beställa. Det är så jävla illa och pinsamt att gå runt med ett jävla pass när man snart är 19. Jag har inte brytt mig om att skaffa IDkort tidigare, eftersom jag tänkte att jag skulle ta körkort så jävla fort, i princip direkt efter att jag fyllt 18. Men så blev det såklart icke och här står jag idag, utan körkort.
Det blev lite småroligt även på banken...
Såklart får man alltid vänta på banken, så jag slog mig ner och väntade... Efter ca. 5 min stapplar en gammal gubbe in sakta men säkert , och sätter sig bredvid mig. Han började muttra om vädret och berättade att han minsann skulle åka till Spanien nästa vecka, brodern hans var tydligen miljonär...
-jag kanske träffar en fin flicka där, kläckte han ur sig och jag höll på att svälja tuggummit samtidigt som jag svalde garvet som var på väg att komma ur min mun.... Men det var ju inte slut där, han fortsatte.......
-Fast det är klart, jag är ju gammal, jag skulle ju får en hjärtattack eller något om jag fick något...
Tänk er! EN gammal gubbe som går lika sakta som en sengångare satt och snackade sex på en bank.....

Vad är Ludvika för jävla stad egentligen? Det är nog som alla säger, vi är udda....


Annars har jag bara setat och kollat på kort från helgens bravader. Jävla rolig helg, grymt rolig. Nästan så att man skulle hoppas på att Sundsvall tar sig till kvalet..... Då kanske det blir en favorit i repris?

Skulle kunna skriva ner maassa om vad som hände i helgen, men jag orkar faktiskt inte skriva så mycket nu.. kanske senare, annars kan ni ju prata med mig öga mot öga istället så får ni höra alla godbitarna! Mycket rolig resa. Ni som inte åkte med missade något!

Nu ska jag dricka oboy!

Snö är kul, slask är skit.

Over and out

/Helen

Kommentarer
Postat av: Surre

vart kom killen ifrån då? Du kollade väl upp nummret efteråt? :) haha... go helen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback