hänga över dag.

Helgen har varit full med massa trevliga förteelser. Började med idolkväll hos mig med gänget. Skittrevlig kväll faktiskt. Först kollade vi på idol och sedan spelade vi spelet. Sjunga är verkligen INTE min grej -dålig, sämre, och så jag. Haha, halleluja. 1a platsen fightade Paula och Henke om och eftersom vi körde idol, var det ju självklart att vi skulle ha våran egna lilla jury. Ord till verkstad. Surre förvandlades till Swartling, genom att dra över en vit mössa och ha glasögonen utanpå. Raffe stoppade in en sovsäck under tröjan (från sidan såg det ut som en dunderkuk med dunerstånd) och fick lite kajal-mustasch och vips så såg han ut som den där breinholtz, eller vad han heter. Jag själv behövde bara en röd fläck i pannan för att se ut som kirsthi. Detta hände typ halv 3 på natten och alla var verkligen j ä t t e trötta. Brukar alltid hända något när gänget är igång... Hur som, en väldigt trevlig kväll/natt.

Lördag och dags för hockey och fest. Skönt med seger och jävlar vilken inledning på matchen. Spelarna kom ut med en banderoll med texten ”Tack för stödet norra stå, tillsammans fixar vi det här”. Vilken känsla.. Allt hår på kroppen reste sig jag kände mig som en igelkott. Ögonen blev tårögda och glädjen var enorm -Nu förstår jag varför just den här matchen skulle bli något extra. Vi grejar det här, det gör vi.

Träffade min gamla lärare från låg- och mellanstadiet.. Ända sen första klass lovade han mig att vi skulle åka upp och se Leksand spela. För inte så längesen hittade jag en tvåpinnare som jag gjorde när jag gick i just ettan. "Heja Lif" med alla möjliga färger -utom blå, om jag inte missminner mig.
Det löftet var bara ord och blev aldrig verklighet, men nu, typ 12 år senare, träffades vi i ejendals.
Vi Snackade lite minnen och så, ganska trevligt :)

Festen fortsatte när vi kom hem till Ludvika igen. Förfest hos andy, sedan utgång på Grand. En riktigt trevlig kväll. Har inte varit ute på väldigt länge, så det var roligt att träffa folk jag inte träffat på ett bra tag.

Idag var en sån där Megabakis dag. Brukar normalt inte bli bakis, men idag var det dags. Fy fan. Varje bakisdag säger man "Jag ska aldrig dricka alkohol igen", jo tjenare. Ofta man håller det lixom.
Äh. Man mår som man förtjänar.

Ska sova snart tänkte jag .. Tror jag.. Jag är jätte trött, men är ändå inte redo för att sova ännu.

Men, godnatt!

-Helen


Kommentarer
Postat av: Josse

tjejen, du skulle ju vara nykter, tihi;)

Postat av: Helen

mm vet. men frestelsen blev för stor :)

2006-10-23 @ 21:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback