God jul


Idag har surre skickat jullåtar till mig. Sitter faktiskt och lyssnar på en nu.. Jag börjar lixom tänka tillbaka till när man liten..Jag ser hur snön vräker ner utanför, hur julgranen står i vardagsrummet och lyser upp i mörkret, självklart är den full med julklappar under. Jag tänker på alla snöbollskrig, och hur vi skottade bort all snö från vår parkering och öste över allt på grannens istället, så att han inte kom in med bilen sen. Eller hur vi gjorde Islyktor kvällen innan julafton och gick upp tidigt på dopparedagen, för att se tomtesagan och öppna våraförsta paket.

Hela den här dagen har faktiskt varit full med julkänslor. Faktiskt! helt sjukt egentligen. Trodde dessa ge-julkänslor-saker tog stopp vid jullåtarna -men ICKE. När jag skulle gå på toa nyss, var skitpappret slut och vad var nödlösningen tror ni? Jo, ett gäng gamla servetter som det står "God Jul" på! Här får det fan vara stopp! Ska man inte kunna skita ifred, utan att bli påmind om julen?
Var är samhället på väg egentligen!?;)

Okej, klart är det mysigt med julkänslor. Men det är för fan aningen tidigt? Det är ju inte ens november ännu. När jag fyllt år -Då kan nedräkningen börja. Men nu vill jag njuta av hösten som, förhoppningsvis, kommer bli full av fina färger.

*~*~*

Ja ja, over and out, hej då, god natt , höjj, på återseende- you name it.

/Helen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback