Vimmerby.

Nu är jag på säker mark igen efter en helgs vistelse i Vimmerby.
Var där på Sveriges Ungdomsråds kongress. Intressant och lärorikt, men framför allt Kul! Så himla kul att träffa alla jag känner i detta avlånga land igen. Senast jag träffade dem var för ett halvår sedan. Det har även knytits många nya kontakter. Mycket kul!

Sv.Uråd ville ha en redaktör till deras websida. Jag och några till kandiderade till den posten.  Blev röstning och jag slutade tvåa -en röst efter ettan. Klart det kändes lite surt att falla på en röst. Jag kunde inte sluta tänka på hur det hade gått om jag vågat  prata lite mer för mig i rösta-på-mig-talet. Jag känner att jag är väldigt dålig på att berätta massa bra saker om mig själv , känns som om jag skryter eller smörar.
Men samtidigt kändes det ju jävligt bra att det var så pass många som röstat på mig. Väldigt skönt.

På hemresan hände en väldigt rolig sak som får en att tänka att världen är bra liten ibland. När vi gick på perrongen mot tåget i Nässjö hör jag någon som näst intill skriker "Heleeeen". Jag vänder mig om och vad ser jag? Jo, Louise från Örebro som jag inte träffat på ungefär 1½ år. Jag blir överlycklig och slänger mig på henne och kramar om henne hårt. Så lycklig jag blev!
Det roliga var att jag hade tänkt på henne tidigare på dagen. Satt och tänkte på massa minnen från Danmakslägren som brukar vara runt dessa veckor.
Hon hade också tänkt på mig idag. Helt sjukt! Ödet som spökar kanske?

Vi bytte tåg i Örebro. Gick på tåget 10 min innan avgångstiden. Jag somnade seriöst direkt när jag satte mig ner och lutade huvudet mot min kudde, då deckade Helen. MS.Trötter.

*


Hockeyresa imorgon till Södertälje. Börjar bli väldigt laddad nu. Hoppas det blir ös på ditresan, vinst på isen och ännu mera ös på hemvägen. Kommer att komma hem vid två på natten. Fyra timmar senare sitter jag på en buss till Trysil. Snacka om sliten man kommer vara. Hela veckan är full för mig. Kommer inte bli många sovtimmar, men å andra sidan -sova kan man göra när man är död.

//Helen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback