Knullar fiskar

Ja, så hette en av två filmer Jag, Ida och Paula hyrde igår. På baksidan stog det att det handlade om en kille med HIV som träffade en tjej och de blev kära. Lät som en okej film, eftersom vi var tre tjejer som skulle kolla och var sugna på lite snyftarfilmer. Frasen "En tjej som väntar på att hennes liv ska börja, medans Killen vet att den snart kommer ta slut"  gjorde nog så att vi fastnade för den filmen, trots titeln som förövrigt ingen av oss kunde förstå syftet med. Vad har en hivsmittad kille som blir förälskad i en tjej att göra med om fiskar knullar eller inte?

Hur var filmen då? Öhum hehe, ja. För det första så upptäckte vi att vi hyrt en tysk film.. Först trodde vi att vi fått fel , men när "Fickende Fischer" kom upp förstod vi att det var rätt film, .  Vilken tabbe. Direkt blev man skeptiskt och besviken över filmvalet. Men, har man en gång börjat kolla på en film ska man se klart den. sådan är filmregeln.
FIilmen var seg, eftersom det aldrig hände något och det var många långa pauser mellan replikerna..
När jag kollade på klockan för första gången stod den på 20 min, kändes som om vi hade kollat minst det dubbla. Snacka om att stoppknappen var väldigt lockande att trycka på. Men nej, vi skulle hålla oss till slutet.

När filmen väl var slut och man fick tänka efter, kom iaf jag fram till att den inte var så himla dålig. Eller jo, dålig var den men samtidigt var den på något konstigt sätt bra. Ett plus fick den för att det var ett oväntat slut, det gillar jag. Man kan säga att det var en typisk film man kollar på i skolan och sedan analyserar kring den, alltså ingen film jag skulle rekomendera till en filmkväll.

Den andra filmen, A walk to remember är en väldigt sorglig, fast samtidigt underbar film. En snyftare med andra ord. Verkligen sevärd, både för killar och tjejer. Samma tema här, fast här är det killen som blir kär i en tjej som är sjuk. Han vet ingenting och när han får reda på det, gör han allting för att göra hennes sista tid så bra som möjligt. Vacker film.

///Hellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback