Är man tjock - är man glad..

Dagen började segt. Gick upp ganska sent, satte mig vid datorn och försökte plugga men det gick inte alls. Kan bara inte, speciellt inte nu när det är lov. Eller kan man verkligen kalla det lov? Borde det inte heta hemstudievecka istället, för det är precis vad det är. Lärarna har gett oss massa uppgifter som ska vara inne efter lovet, man får höra "ja, för ni har ju hela lovet på er". Då vill man bara blåsa upp munnen och köra in tungan under underläppen och göra som han gör på gamla LOTTO reklamen. Blir så trött ibland.

Nog om det, senare på dagen fikade jag med Paula. Vi had en pratstund som var väldigt skön. Den behövdes. Skönt att få ur sig sina funderingar och dela dom med någon som förstår.

16.30 Bar det av till Leksand med buss, byte i Borlänge som kunde gjort så att vi kom helt fel. Vi hoppade på fel buss och när vi åkte i fel riktning mot Borlänge Centrum gick det upp ett ljus och vi förstog att vi var på fel buss. Lyckligtvis hann vi med att byta buss, faktiskt så fick vi vänta en kvart ungefär.
Det blev en rolig kvart, för det kom fram en ganska så förvirrad tant till oss och varnade surre för mig. Jag var farlig och kunde strypa henne. Jag skojade då och sa att surre var farlig, då svarade tanten raskt "Ja det ser jag att hon är". Surre skrattade då, likaså jag. Då sa tanten " Fast hon är glad, tjocka är glada"  och så kollade hon på mig och sa " och du är mager, du är sur" Fatta vad paffa vi blev. Var det en oförskämd tant vi träffat månne? Ja, det tycker jag faktiskt, men man kan inte göra annat än att skratta åt situationen.
Så läser man i tidningen i morgon att en dement tant rymt från något hem, någonstans i Borlängetrakterna vet iallafall jag och Surre vilken tant det handlar om..

Till Leksand kom vi tillslut och matchen slutade tyvärr med förlust. Fast det kändes nästan lik fan. Nu struntar jag i om Leksand vinner dessa återstående matcher inför KS, bara de spelar bra. Det gjorde de faktiskt stundvis idag.

Hemresan var seg. När vi nästan var framme i Ludvika fick vi stå i bilkö pga. En lastbil som kört av vägen. Den hade dragit med hela busshållsplats skylten, rena turen att ingen stog där och väntade på bussen då lastbilen kom farandes...


Annars då? Jo tack, träningsvärken från Tjejvasan i lördags har lagt sig, det mesta iaf. Känner av lite i benen fortfarande. Var helt slut när jag kom fram. Samtidigt som de sista 3km var de värsa i mitt liv, var de också så härliga, alla människor som stog och hejade på en och man hörde "Nu är det inte långt kvar, kämpa på tjejer" om och om igen. Den meninen stärkte en mycket, för visst var det  bara på ren vilja och envishet jag åkte på då. Kroppen värkte och hade nästan en sendragsliknande känsla i benen.. Hade fan mjölksyra i lilltån:P.
Nejdå. så illa var det inte.  Men slut var jag och jäkligt stolt över mig själv. Inte ofta jag är det, men fasen vad glad jag var när jag passerade målet i Mora.  Jag var så himla varm, fast ändå gick det rysningar i hela kroppen så jag nästan frös.
3h och 40 min blev min sluttid, ganska bra tid med tanke på att jag inte var så jävla bra tränad och att det var första gången jag åkte, visste ju inte alls hur jag skulle lägga upp mitt lopp så att jag inte gick in i väggen. Nästa år ska jag åka, och då åker jag för en tid under 3 timmar.



Nej, Nu är det sova sova som gäller för mig. Har vänt på dygnen helt nu. Jävla idiot som jag är, kommer vara helt slut på måndag när plugget drar igång igen. fr o m i lördags natt har jag somnat runt 5 varje natt. Och inte lär det bli så mycket tidigare i natt heller.. MSN är som en drog. Man snackar om spelberoende, shoppingberoende,matberoende,pokerberoende. Men inte fan hör man något av MSNberoende, som faktiskt jag tror många ungdomar "lider" av i dagens samhälle. Okej, det handlar inte om pengar eller ngt sådant, men ändå.

Äh, hade  bra. Godnatt, eller godmorgon.

Tack för mig.

// Hellen









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback