Vilken dag.

Den här dagen var en sådan dag som man nu i efterhand ångrade att man ens steg upp ur sängen. Allt hade kännts så mycket bättre då, för stunden iaf. I princip hela skoldagen har jag bråkat med en lärare, om en "hemtentamen" som vi fick halv 12 på natten till idag (onsdag) och skulle vara lnlämnad 13.00 idag (onsdag). Ämnet är psykologi och den lektionen har vi 8.30 - 10.00. Efter det har vi andra lektioner så 1½ timma skulle vi få på oss att göra provet. Hon är konflikträdd (och hon ska stå och predika om man löser konflikter osv...)och jag förbannad, det går inte ihop lixom.  Hur som helst, jag är en envis åsna. Skulle nog kunna säga att jag är envis som två åsnor. (De som känner mig håller nog med, speciellt min bror.) Och hon ger sig efter ett tag. Jag är nöjd över det som "bestämdes". Men fortfarande sur. Jag är sur på hela grejen, hur hela situationen togs och att en lärare kan agera som denna gjorde.. Men lika bra att inte lägga mer krut och energi på detta, det är som det är, får vara som det blir , när det inte blev som det skulle...

Tjejvasan närmar sig med stormande steg. Imorgon ska jag få ett intersport tryck på tröjan och så åker jag till Mora imorgon kväll och ska vara där tills målgången på lördag. Jag är väldigt nervös, och väldigt förväntansfull, glad osv.. Måste erkänna att det är väldigt många blandade känslor om detta lopp inom mig. Ena dagen känner jag mig noll taggad, andra tänker jag bara "Jag ska fanimej visa dem".

För övrigt läste jag en lite smått rolig grej idag, vet inte om det är jag som har kass humor men... Här kommer den iaf, hoppas någon drar på smilbandet.

- Du, jag tycker du ska flytta till Gävle.

- Varför då, (svarar han förstårs).

- Där behöver dom en bock som ingen tänder på.
..

Vilken iskall diss det skulle vara på krogen lixom. Man kan ju tänka sig situationen där det kommer fram  en sån där jobbig, kladdig jävel som tycker att han är världens mest attraktiva karl. Tänk att då bara få dra den där dissen, helt kallt..

Två guld, ett brons idag och totalt har sverige 10 medaljer klara, 11 med damernas curling men den är ju ännu inte bestämd vilken valör det blir, förhoppningsvis den finaste.

Nu är klockan alldeles för mycket, John Blund kallar på mig. Ha det bra allihopa, jag återkommer på söndag, då med rapport om tjejvasan och förhoppningsvis några rader från krogkvällen på kvällen.

Toodle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback