Tiden går...


Nu är det bara sex dagar kvar tills Tjejvasan går av stapeln. Måste erkänna att jag börjar bli lite smått nervös. Har jag verkligen läget under kontroll? Har jag fixat allt jag måste fixa innan starten?
Jag tror mig ha kontroll över läget, men känner jag mig rätt så kommer det lätt komma upp något i sista sekund som jag glömt fixa. I morgon hoppas jag att jag ska kunna ta mig till Borlänge för att köpa lite skidkläder och så. Sedan måste jag prata med Inter Sport här i Ludvika. Ska få en intersportlogga som jag ska sätta på ryggen under loppet, eftersom de sponsrade mig med skidorna. Så himla kul att InterSport hjälper mig och andra ungdomar utan meriter.. Underbart. Stort Tack Intersport..

En annan sak som oroar mig mycket nu är förkylningen.  Jag har inte varit riktigt frisk på bra länge nu. Fast nu börjar jag känna att det börjar göra ont i halsen och snuvan kommer mer och mer. Många av mina kompisar är sjuka. Även Helena, som också ska åka tjejvasan är sjuk. Inte kul. Vi måste bli friska, fast även om jag har ont i halsen på lördag så ska jag starta och gå i mål ändå. Ingenting kan stoppa mig nu. Jag ska visa alla som inte tror på mig att jag klarar av 3 mil på skidor. Har jag halsont ska jag dessutom visa dem att jag tillochmed klarar av det sjuk. Jag är en envis jävel.

Pratade med Surre igår om vilka kläder jag ska ha på mig under loppet, vi kom fram till att det skulle vara grymt kul att passera mållinjen i Mora med en Leksandströja. Vem vet, kanske jag gör det.
Det visar sig på lördag..

Damkronornas final imorgon kommer jag att följa på Silver Dollar tillsammans med mina sportintresserade vänner. Förhoppningsvis kommer det vara massa annat trevligt folk där för att kolla när Svenskorna tar ett OsGuld (???). Jag håller tummarna....

Nu måste jag gå, jobbar nämligen och det är stängdags -äntligen.
Tur att msn och Tv finns här, annars hade jag lidit väldigt mycket av tristess.

Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Surre

Lätt att du ska åka i Leksandströjan, jag skulle lätt göra det!! :) Go tjejen, jag kommer ha dig lite i mina tankar när jag spelar slutspel!! Du kommer greja det!! Puss Surre


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback