Söndag 8 augusti.

Denna helg har varit fylld med roliga saker...

Började redan i fredags då jag åkte upp till Falun och träffade mamma och en kompis för att gå runt på stan och fantasishoppa. Det är ju så jävla typiskt att man ska hitta saker när man inte har nå pengar.
Jag hittade en skinnjacka som jag ville ha. Den var skit fin, satt skit bra och var Skit dyr. Kanske, kanske ska jag köpa den jackan när jag får lön. Har ju faktiskt fått ett jobb nu, så man kanske kan unna sig en ny, snygg jacka som man kan ha på härliga hösten och kanske under  den kalla(?) vintern.

Sedan när fantasin shoppat klart åkte vi hem till mammas Leif. Ja, hennes nya karl/yngre gubbe/äldre man. Vi grillade och softade. Måste säga att karln bodde väldigt fint. Riktigt lantisstuk, avkopplande ställe. Vilken utsikt, han bodde precis vid en stor äng/åker. Där hade det funnits kor och hästar förrut. Fast nu var hästarna flyttade och korna strövade omkring lite längre upp istället.

På kvällen blev det film med Raffe,Majsan och Speedy. The Constant Gardener hette filmen. 2 timmar lång -hade räckt med 90min. Filmen var ganska bra...., men den hade en del döperioder som kanske sabbade filmen lite. Speedy somnade, Majsan var nära och jag med för den delen.

På lördagen hade väderguden slutat pissa och det var badväder. Riktigt fint och varmt. Då passade jag och surre på att åka till Borlänge och shoppa (!). Vi tajmade ju in det där riktigt bra... Eller inte.. Men men, det var väldigt trevligt iaf där. Handlade lite kläder, vilket jag inte borde gjort men så blev det.

Kvällen bjöd på fest. Speedy hade avskedsfest. Var rätt mycket folk och roliga aktiviteter. När det blev dags för utgång skjutsade jag Paula på cykeln och efter ett tag var olyckan framme. Vi ramlade och jag skrapade upp mitt knä. Tjohej... Klantigt? Ja -men Kul=P

Vi kom inte ut på krogen förrän vid halv 1 tror jag. Fan, krogen är överskattad och husfester underskattade. Jag hade mycket roligare i lokalen faktiskt. Där är man med sina vänner, endel för sista gången eftersom de tagit tag i sitt liv å gått det där steget som jag också vill göra -Flytta härifrån.

Men men, rolig kväll . Tummen upp.

Nu ska jag städa min lägenhet. Jag måste, ser ut helvetet själv just nu.

Tjo hej.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback